|
| Föregående ämne :: Nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
admin Site Admin
Registreringsdatum: 29 mars 2008 Inlägg: 27
|
Postat: mån jun 09, 2008 9:49 pm Rubrik: Vinnare från Umeå? |
|
|
Som umeåbaserad vill man gärna lyfta fram när det går bra för folk häromkring. DI skriver idag om Pontus Björk, som jobbar på Norrlandsoperan (NorrlandsOperan grundades 1974 och är en regional operaensemble med säte i Umeå och med turnéansvar. I vårt uppdrag ingår att producera, främja, stärka och utveckla opera, musikteater, musik och dans samt annan scenisk verksamhet.) Läs mer om Norrlandsoperan
"Pontus Björk i Umeå har många strängar på sin fiol. Vid sidan av arbetet som violinist är han aktiv spekulant i uranaktier och driver dessutom ett hotell. För di.se delar han med sig av sina bästa aktietips. "Jag håller på mycket med aktier. Det har jag gjort sedan 2000 på hösten, då det började rasa. Men den gången hade jag inte så mycket pengar inne, så det spelade ingen roll", berättar Pontus Björk som till vardags är violinist på Norrlandsoperan."
http://www.di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?stat=0&ArticleID=2008/06/09/287364&SectionId=Ettan |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|
|
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet Du kan inte svara på inlägg i det här forumet Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet Du kan inte rösta i det här forumet
|
|